Et bryllup er en veldig spesiell dag for par. Og dens betydning og store behov for organisering gjør det utvilsomt veldig stressende. Så vi ønsker å hjelpe deg med å gjøre denne oppgaven litt enklere, og hjelpe deg med å tilpasse budsjettet ditt til noen personlige bryllupsdekorasjoner og administrere hver minste detalj for å skape en perfekt dag.
For det første må du finne ut hva som er de viktigste tingene du må huske på når du organiserer et bryllup.
Viktige sider ved bryllupsorganisasjonen
- Du må først ha det klart for deg hva slags bryllupdet skal bli. Et kirkebryllup, på en låve, en restaurant, en festsal, om det skal være om morgenen eller på ettermiddagen osv. Når du har bestemt deg for plasseringen, datoen og klokkeslettet, har du allerede tatt det første store skrittet.
- Den neste tingen er å definere stilen på bryllupet.Blir det et temabryllup, smoking, eller står gjestene fritt til å bruke det de vil?
- 3. Deretter må du finne en god fotograf og bestemme om du ønsker deg å lage en bryllupsvideo. Det er også en god ide å velge brudekjole og brudgomsdress på forhånd, slik at du har tid til forskjellige tilbehør og justeringer. Spesielt når det gjelder bruden.
- 4. Når du har fått alt dette sortert, eller i det minste organisert, er det på tide å begynne å tenke på bryllupsdekorasjoner. Du kan leie en bryllupsplanlegger for å hjelpe deg med dette, men det er dyrt, og du vil fremdeles være den som tar alle beslutninger. Du kan også velge å organisere det selv, litt etter litt, helt etter din egen smak. For å hjelpe deg kommer vi til å gi deg all informasjonen om hva du trenger, samt ideer for å inspirere deg til å lage den mest dyrebare og uforglemmelige bryllupsdagen.
Alt du trenger for å dekorere bryllupet ditt
Å dekorere et bryllup er ikke lett, det er mange detaljer du må huske på, men med litt tid og tålmodighet vil alt bli perfekt. Hva er viktig å tenke på når det gjelder dekorasjon?
-
- Fotorekvisitter og Fotoboks: Skap et artig sted hvor gjestene kan ta morsomme bilder, både med det lykkelige paret og seg imellom – det er viktig! For å gjøre det, må du lage en bakgrunn med navnene dine, eller datoen for bryllupet ditt, og inkludere et bilde av dere begge. Fremfor alt må du finne litt morsomt tilbehør de kan prøve på.
-
-
- Borddekorasjoner: Det er også viktig å dekorere stedet der gjestene skal spise med noen pene detaljer. Finn en fin duk, normalt vil spillestedet deres levere mange muligheter, og deretter dekorere det med bordpynt, stearinlys, konfetti, bordløpere, dekorative bånd, osv.
-
-
-
- Dekorere mottakelsen: Bruk hengende dekorasjoner som kranser, papirlykter og bannere med forskjellige meldinger som du kan henge rundt i rommet. “Nygift”, “Velkommen” og “Kjærligheten er søt” kranser, eller individualiserte kranser med navnene dine på, er gode alternativer du kan bruke til å dekorere mottakshallen.
-
-
-
- Sitteplan: Det er viktig for gjestene dine å vite hvilket bord de sitter ved, så du må lage en god sitteplan. Dette er en type kart som viser alle de forskjellige bordene og hvor gjestene dine skal sitte. For å gjøre dette kan du nummerere bordene dine, eller navngi dem noe spesielt, for eksempel filmer du liker, byer eller land du har reist til… På hvert bord kan du legge ved et bestemt bilde eller et kort for å identifisere det.
-
-
-
- Candy bar: Natten er her, og det samme er festen. Hva er bedre å sette sammen et glass vin med enn noen søtsaker. Det er det godteriet er til. Et bord fullt av søtsaker og sjokolade. For å organisere det, samle noen forskjellige bokser, krukker og dekorative plater som matcher resten av bryllupsdekoren. Ikke glem sugerør, tannpirkere og dekorasjoner som kranser, ballonger og dekorative vifter.
-
-
-
- Bryllupsdekorasjoner til bilen: Det er mange alternativer her, slik at du kan bestemme deg for akkurat hva du vil. Det kan være lurt å velge filminspirerte dekorasjoner, ved å knyte noen aluminiumsbokser til støtfangeren som spretter langs veien mens du kjører. Vi har noen dekorative bokser for akkurat dette. Eller noe enklere kanskje, med noen sløyfer på dørene og et “Nygift”-skilt, eller et personlig banner, spredt over ryggen for et snev av moro.
-
-
-
- Ringbokser: De dyrebare ringene du vil ta på deg under seremonien for å indikere løftet du gir, enten det er i en kirke eller ved en borgelig seremoni, fortjener å bli oppbevart i en pen boks eller beholder. I tillegg til klassiske glassbeholder, har vi noen mer unike alternativer, som en liten trestamme med plass til to ringer, eller raffia puter for å plassere ringene på toppen.
-
Ingen detaljer slipper unna med disse gode tipsene! Vi har noen gode og rimelige alternativer for bekymringsfri dekorering. Finn din stil og alt annet vil følge etter.