Brukeren har anerkjent tilbakekallingsretten som er gjort via nettsiden www.funidelia.no, å kunne returnere et produkt, hvis du ikke er fornøyd, innen en maksimal tidsperiode på fjorten (14) kalenderdager fra den dagen du eller en tredjepart, angitt av forbrukeren, bortsett fra transportøren, mottok den materielle besittelsen av varene.
For å utøve rett til uttak, bør du varsle oss på FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L. Calle Poetisa María Zambrano nº 31, Edificio WTCZ, Torre Este, Planta 16, 50018 Zaragoza - Spania eller skriv til oss ved hjelp av vårt kontaktskjema med din uttaksbeslutning ved hjelp av en klar uttalelse (for eksempel et brev sendt via e-post eller en e-post ved hjelp av skjemaet). Du kan bruke denne modellen for tilbakekallingsskjema, selv om du ikke er forpliktet til å gjøre det. For å overholde uttaksperioden, er det tilstrekkelig for deg å sende din kommunikasjon om din utøvelse av angreretten før den tilsvarende tidsperioden er utløpt (14 kalenderdager).
Ved tilbaketrekking fra din side, vil vi returnere all betaling til deg, inkludert leveringsgebyrer (med unntak av ekstra kostnader valgt av deg selv, for eksempel en annen type levering i stedet for den mer økonomiske standardleveransen som vi tilbyr) uten unødig forsinkelse og i alle fall, i løpet av en maksimal periode på 14 kalenderdager fra datoen du informere oss om din beslutning om å avslutte den nåværende kontrakten og gi tilbake det tidligere mottaket av produkter eller produkter som er underlagt retur. Vi vil fortsette med å fullføre refusjonen med samme betalingsmetode som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har oppgitt dette; i alle fall vil det ikke være noen kostnader som påløper som følge av refusjonen.
Vi vil være i stand til å tilbakeholde tilbakebetalingen til vi har mottatt varene, eller til du har presentert bevis for å ha sendt tilbake varene, eller hvilken som helst hendelse som skjer først.
Du bør sende varene tilbake til Ingram Micro Nordic Logistics AB / Funidelia, Vevgatan 18, 504 64, Borås, Sweden, uten unødvendige forsinkelser og i alle fall, i løpet av en maksimal periode på 14 kalenderdager fra datoen du informere oss om din beslutning om å avslutte kontrakten. Fristen skal anses som oppfylt dersom forbrukeren sender tilbake varene før perioden på 14 dagers er over. Alle kostnader knyttet til returen vil være kundens ansvar.
Du er ansvarlig for eventuell redusert verdi av varene som et resultat av å ha blitt håndtert på en annen måte annet enn det som er nødvendig for å konstatere naturen, egenskaper og funksjon av varene.
For å fastslå varens art, egenskaper og funksjoner, bør forbrukeren kun håndtere og inspisere varene (i) med passende omsorg og (ii) på samme måte som han ville få lov til å gjøre i en butikk. All håndtering eller inspeksjon av varene som blir overdreven, kan føre til at verdien på varene reduseres, slik at vi vil være autorisert til å utføre en reduksjon for den tilsvarende refusjonen for den mottatte betalingen. Hvor mye vi vil redusere verdien på refusjonen, vil bli bestemt for hvert enkelt tilfelle. Forbrukeren kan åpne emballasjen og inspisere stoffet og fargen på varene med stor forsiktighet, og sørg for ikke å ødelegge innpakningen ved åpningen av varen. Hvis boksen er ødelagt, vil vi konkludere med at verdien på varene er redusert. Vi vil påminne deg om at i løpet av den tiden varene er i ditt eierskap og til du returnerer dem til oss, vil du bli holdt ansvarlig for varene og som følge derav, ansvarlig for eventuelle skader som måtte skje med dem.
Du vil ikke ha rett til å trekke deg fra kontrakten hvis det oppgitte objektet er ett av følgende produkter:
- Tilpassede artikler eller laget på mål
- Varer forseglet for helse eller hygieniske grunner hvor forseglingen har blitt brutt etter levering
Din rett til å trekke deg fra kontrakten vil kun være gjeldene på produktene som returneres i samme stand som du mottok dem i. Forbrukeren vil ikke motta en refusjon hvis produktet har blitt brukt utover bare åpningen av det, eller for produkter som ikke er i samme stand som de ble levert i eller som har lidd skade, noe som er grunnen til at forbrukeren må være forsiktig med produktet/ene mens de er i hans/hennes besittelse.
Etter å ha undersøkt produktene, vil vi gi deg beskjed hvis du har rett til refusjon av det betalte beløpet. Refusjoner av levering kan bare fullføres når angreretten utøves innen den lovlige tidsperioden, og alle artiklene som utgjør bestillingen har blitt returnert. I tilfelle det oppstår en feil i innholdet i returpakken, uten at det er Funidelia sin feil, vil vi bli